När tändningen monterades syftades det lite och det var skapligt rätt, missade med 10 grader. Detta gnistverk ställs med en såndäringa vikdator som jag har fått hjälp av Grogg att hantera. När han var med gick det lätt och fint att göra vad som helst men utan så haglade svordomarna. Bara att starta upp datorn tog en kvart då en massa icke önskvärda uppdateringar skulle göras, sen blev det värre.
Slutligen och sist fick jag inställt de efterönskade 38 graderna. Bra skit det där med ställbara tändkurvor om det inte vore så krångligt, ska skaffa mig en IT-tekniker i teamet. om två veckor åks det till Tyskland för tävling och som tur är så kommer denne Grogg med, känns tryggt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
En kan ju få prestationsångest för mindre.
SvaraRaderaVad skall du med en IT-tekniker i teamet? Skall du börja med telemetri? Blir det sånt där bås bredvid banan där det stirras i dataskärmar och med headset på huvet?
Avgastemperaturgivare, accelerometer, knackningssensor o.s.v. och allehanda kablage borde vara nog för att psyka konkurrenterna.
Har för mig att det blev ett jäkla rabalder för många år sedan när man spände däcksvärmare på Blådåren
Ha! Nu ges jag en chans att vara besserwisser igen! Storpumpen, en Nourish Triumph som det spändes däckvärmare på låg till grund för "Lex Storpumpen" föreskriften som sa ajabaja till däckvärmare i Classic racingen. Detta utspelade sig några år innan Blådåren var på banan.
SvaraRaderaFör övrigt är även jag mycket skeptisk till Skrotbaronen och IT i samma mening...
Kan väl i sammanhanget avslöja att en av 47 klassens tröttaste Albinracers körs med en datamskinsstyrda tändsystem (Ignetech). För egen del blev det billigast och enklast på det viset, att Herr Albin är slö och chaffisen är ännu slöare är en helt annan femma.
SvaraRaderaTack för rättelsen.
SvaraRaderaÄnnu en bekräftelse på att man inte skall köpa allting som skrivs på internet, rakt av, som sanning.
Eftersom jag inte iddes göra bakgrundskoll på mitt minne, garderade ja med "Har för mig..."