22 segrar på 28 heat, 27 målgångar, missat pallen en gång och vurpat en gång. Tror faktiskt att den P&M Suzuki jag räddade från att bli en så kallad street fighter för ett antal år sedan är den cykel som har haft bäst statistik inom nordisk classic racing de senaste 4-5 åren. Säg gärna emot om du kommer på någon annan.
Nu ska det fixas lite innan det ska tävlas igen på den, om det nu blir fler race. Har lite andra planer som denna ingår i men det verkar svårt att få ihop något, hoppas dock på framgång i mitt sökande snart.
Motorn är relativt lite trimmad egentligen, kammar med relativt milda lyft, 10.25 i komp, 1085cc, portad, RS33, magnettändning, ombyggt avgassystem från en RF900, bänkad till 113 hkr än gång i tiden. Bottendelen av motorn är original GS med svetsad vev, standard kopplingskorg och likaså växellåda. Går som en raket trots det.
Att köra med denna är inte alltid så kul, lite bökig att få runt i svängarna men desto roligare ut på rakan, är rejält vass den första halvan på vilken raka som helst och antagligen ännu vassare på den andra delen, sen ska det bromsas, det är inte så skoj, svårt att göra sena demonlikande hejdningar, vikt, fart och gaffeln sätter gränser som inte ska pillas på.
Har länge försökt sälja denna men nu struntas det nog i det, det är trots allt en bra sak att ha om en inte vill bli tvåa...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Rent teoretisk, hur tror du att den skulle stå sig mot en modern "Sreetfighter" på Bulten på Södertörn? Hur långt efter ;)
SvaraRaderaLasse säger att han åker runt och förnedrar 1000cc sporthojar med sin SRX på bulten, beror nog mest på vem som kör.
SvaraRaderaPå Sviesta har Pecketten snurrat runt på 1,02 och det är nog få streetfighters som kommit runt på den tiden.
Undrar om den gick lika fort med mej som pilot.
SvaraRadera#55
Huja, körde min Pantah 600SL på bulten för någon månad sedan. De har lagt förhöjd asfalt i ingången till alla kurvor precis där man lägger ned. Charmen med bulten är något tilltuffsad tycker jag...
SvaraRadera