Efter att ha varit i Tyskspråkiga länder så verkar det ha slagit slint, köpte mig en BMW racer förrgår.
Anledningen till detta märkliga är att ramen ska vara en original BMW racerram levererad av Rindar 1977, om det verkligen är så så är det nog intressant för många.
Cykeln ska ha gått som racer under ett antal år innan den gatkonverterades, sen blev det just gata efter det. Motorn är en R90S som har trimmats av Åke Jonsson i Motala, Åke är visserligen före min tid men ändå för mig känd eller kanske mera ökänd. Den här ska dock gå bra och vara sansad.
Dellortona är original R90S men då det var racehoj var det ett par Lectron 40 som skötte andningen, de var visst inte så bra för lugnare körning.
Klumpen bak R75 för lägre utväxling, ser lite fränt ut med lättningar och najtråd, svingen är även moddad för bredare däck.
Tank och sadel från BMWs sjuttiotalssuperbike.
har hört att Kåre med Håre ska ha en liknande ram, har ej nummer till honom men om du läser detta så var ej blyg, ring och gör mig glad eller besviken om dess ursprung.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Intressant rördragning i ramen.
SvaraRaderaDär har man bakåtflyttade fotpinnar i sin renaste form. Frän hoj.
SvaraRaderaDet är nog passagerarpinnarna du syftar på gissar jag
SvaraRaderaKan du ta och sätta dig med frugan på den hojen så att jag får se hur man placerar passageraren för att passageraren skall få plats, hållas kvar och kunna ha fötterna på de "passagerarfotpinnarna"!?
SvaraRaderaBall hoj, fast det är en Bumse. Intressant ram, där höger undre ramrör verkar gå att demontera. Är nog rätt tänkt att ha de rakare rören mellan styrhuvudet och svinginfästningen svetsade. Finns bilder på nätet där det är tvärtom.
SvaraRaderaDenna motor kommer ej att gå bra och ge full potential pga alldeles för korta insug. Montera BMW svarta plastluftledningar med en tratt i änden. Rätt avstämt längd på insuget ca 37 cm.
SvaraRaderaMed rätt grejor kommer motorn att med lätthet varva 9000.
Åke Jonsson