I USA kallades modellen Tempter men om den var lockande egentligen vets det lite om. Här såldes de 1983 och 84 med det lite tristare namnet GR650, tror att de även var rejält billiga och även faktiskt modern för sin tid med centralfjädring vilket inte ens Suzukis toppmodeller hade 1983 men populär blev den inte för det, ovanling.
Motorn har en frän gimmick, ett svänghjul som roterar på låga varv men släpper veven vid lite högre, i teorin ska detta ge bra lågvarvsegenskaper och likaså bra högvarvsdito. Trolig fungerade det då de ändå monterade denna fördyrande konstruktion bakom svänghjulet fast egentligen tror vi nog att de som köpte en hoj som denna mest brydde sig om de låga varven överhuvudtaget.
Att modellen inte blev mer poppis är antagligen på grund av tidensförsäkringssystem, 650cc innebar dyr premie och om det ändå skulle kosta så varför inte köpa stor hoj direkt.
Detta är den andra som vi skrotar på 5 år, gissar att det inte kommer fler sen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar