Passade även på att svarva till ett nytt foder till XL250 som lämnades på samma ställe som trippelcyllen hämtades. Erik på E&D har lurat ut att det var fel toleranser på originalets ytterdiameter och det med största sannolikhet glappat mot cylindern när det blir varmt och således blir ännu varmare då överföringen av värmen försviner. Spelet på ett kallt foder kontra dess omgivning var noll vilket ger glipa vid varm motor, det gick att se att det finns en fastbränd oljefilm kvar mellan foder och cylinderblock, det har alltså läckt in emellan. Nya fodret som svarvades till i Martinsvarven blev två tiondelar större i diameter. Kommer bli avsevärt bättre kylning av fodret nu.
Bra kille den där Erik, jag hade aldrig fattat att det var knas med det här, trodde nog att Honda hade koll på läget men icke.
Preciiiis...
SvaraRaderaKan du även förklara, för en oinvigd, varför du satte etiketten ISR på detta inlägg?!
Jag var full antagligen, man dricker inte sprit för att bli smart.
SvaraRaderaEller så här!?
SvaraRaderaHar du TCB insugskamm måste du fräsa ner lyftarhusen.
SvaraRadera