Ska ersätta 630 kedjan som skulle duga som bogserlina till oljetankers med en lite slankare 520 variant. Hade sån tur så att jag för ungefär ett år sedan köpte en ny NOS Menani ryckutjämnare från Italien lite på chans och den passade direkt. Skulle ha kunnat använda samma system som det gamla drevet med gummina i drevet men det skulle ha varit ett projekt som hade ställt till med mer besvär. Har en hel låda med drevämnen som jag handlat på mig, om du behöver så hör av dig.
Sammanlagt 21 stycken skruvar för att få dit drevet är ungefär 15 stycken för många. Går inte riktigt in i min filosofi men är ändå ganska original Bimota så det får vara just nu.
Motorn har anlänt, mer om den senare, troligtvis och förhoppningsvis jättesnabb.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Blev det någon vinst, viktmässigt, efter att ha bytt kedja och kompletterat med adaptern?
SvaraRaderaBimota KB1:an ger stora habegär. Har drömt om en sån sen man hängde hos Olle på Rickmanagenten.
SvaraRaderaHåller med om att Campagnolo är dom snyggaste fälgar som gjorts.
Kedja och drev blir nog 8-900 gram lättare så det finns lite att spela på.
SvaraRaderaCampa är kungen och drottningen bland fälgar.