Den moppecruising som traditionsenligt går av stapeln i en bättre del av Säter samlar en del människor.
En hel del människor. Och moppar.
Exaktemente en sån här var Sätermannens första moppe, far köpte den till sin tjatande son för en 50 lapp, fick ge sextio spänn för hjälmen...
En sån här, i ett alldeles annorlunda utförande, byggde den gode fadern lite senare till sonen.
Kulörta Suzukisar, världens vanligaste moppe i mina hemtrakter tack vare legendariska Clays allrep."Clayen" sålde från sin vedbod förvånansvärda mängder av Suzukis produkter, blev senare en av de allra största på gamla moppedelar. Låg bla bakom nytillverkning av ILO remmar, köpte hela restpartiet från Husqvarnas moppetillverkning osv.
Smakfullt bygge. Med moppevärldens kanske mest använda och pålitligaste motor? HVA Flinta.
Paris Dakar eller DDR Polizei?
Av nån anledning vill alla återfallsmopedister ha en sån här. Bjuder på en fin på bild för er skull.
Sätermannen vill hellre ha en sån här.
Välputsat.
Kulört o fint.
Man får ta i hur mycket som helst när man bygger moppe.
Man får ta i hur mycket som helst när man bygger moppe.
Man får ta i hur mycket som helst när man bygger moppe.
Till Sätermannens glädje börjar tydligen öststats JAWAn ses som en klassisk moppe.
Den fula ankungen?
Packmopeder var något av ett tema i år.
Man får ta i hur mycket som helst när man bygger moppe.
Ödmjukt
Har skrivit om DKW Hummel en gång, min var gratis, se länk
SvaraRaderahttp://nonshine.blogspot.se/2012/09/stockholmare.html#comment-form