onsdag 4 maj 2016

Haverirapport

 Behövde inte ringa till Arrgård och beställa en ny låda, hade gärna dock gärna ringt och beställt nya bussningar men då skulle det blitt tvunget att telefonera till västkusten och det har jag gjort två gånger, den första och sista gången.
 Svarv, gula järnbitar, borra, mäta, svarva, montera, brotscha, tumme-pekfinger, osv, ni kan det här nu...
 Sista bussningen fanns det inte material till och efter lite funderande koms det på att en viss japansk knarr kunde vara en lämplig donator. En av er som läser, kanske fler vet var det lagret sitter, tänk om någon av de andra hinner före han som vet.
Slutligen så har jag kommit fram till att Dalarna har utökat ledningen till 9-3, kan inte bevisa det men en av våra kunder från landskapet har blivit blåst av sin lokala mekaniker vid ett motorbyte. Anledningen är samma fadäs som orsakat raset ovan, ingen olja. Har sen skyllt på skuren motor som kunden lämnar tillbaka till Spinnin Wheel. Den stackars ovetande kunden fick köra en väldig massa mil i bil från norra Dalarna till Kolsva tur och retur två gånger plus att han säkert fick betala en fin slant till skruvdragarn.
Kan med stor säkerhet säga att det mycket väl kan ha varit fel på motorn men inte att den var skuren, det går inte krascha så hårt med skuren motor.

2 kommentarer:

  1. Dom där är inte enklast att få tag på för dom som behöver.

    SvaraRadera
  2. Misstänker dock att jag har en eller par NOS i lager :)

    SvaraRadera