Egentligen skulle jag bara försöka köpa ett nytt batteri till min gamla Scitsuräknare, men varvräknarfabriken ville inte sälja sånt löst, tyckte att de gamla skulle skickas på renovering till England. Det var även planen men tiden ansåg jag vara för knapp. Dylan som snubben hette var riktigt bra på att sälja grejor, han erbjöd mig att låna en ny så det inte skulle vara så att jag skulle vara utan i Tyskland, sen lämna tillbaka den när den andra blivit renoverad. Dålig idé tyckte er bloggare, varför lämna tillbaka då den monterats och köpte en ny istället. Sen blev det så där dumt som det kan bli ibland, du har säkert själv gjort liknande fadäser. Hade en åsikt om vilken typ av mätare som behövdes, Duncan hade ett annat förslag, då jag inte bara är dryg utan även korkad så höll jag fast vid min linje väl hårdnackat innan det slog mig vem i detta samtal som kan något om varvräknare och vem som inte kan ett dyft. Bad om ursäkt och lät Duncan bestämma, blev en grön som räknar tre gnibbor per varv.
Anledningen till att skaffa räknare är att jag är helt ute och cyklar när denna körs, trealjudet är inte ett ljud som fattas, låter som om det varvar oändligt mycket redan på tomgång. Skulle det inte funnits varvtalsregulator så hade jag inte ens vågat starta utan tachometern, har dragit den till det tar stopp vid 9300 varv, det är obehagligt för mitt motoröra.
onsdag 11 maj 2016
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Köpa en dyr varvräknare? Vi kör ju aldrig mer än 12 varv. Det borde du väl kunna hålla rätt på.
SvaraRaderaScitsuns svaga punkt är batteriet. Pilla loss sargen med instrumentmejsel, dra ut batterikablarna på utsidan o löd på kontaktstycke för 9-voltsbatteri. Köp 12-pack med batterier o glöm allt vad laddning heter.
SvaraRaderaTycker Henke.
Det är ju vid 9000 dom börjar sjunga fint.
SvaraRadera#55