Kawasakis produktionare som kom 1970, var ett bra alternativ för en privatförare och jag tror att en silverplats bärgades i 500 VM av Ginger Molloy på en slik. Team Nonshines grundare Kjell Bogren vann 350cc SM 1969 på en Kawasaki, Flöter ordnade fram en H1R som han skulle köra 500 med året efter men då de ville ha betalt för knarren så struntade Kjelle i det. Esso Gunnarsson köpte den cykeln istället och körde mycket internationellt med den sedan.
Cykeln baserades på Kawasaki H1 men det var nog nästan bara vevhuset kvar i slutändan. notera att däcken är tidstypiska, en detalj som brukar missas men denna var original in absurdum. Sätter man på gamla däck så är det nog inte tänkt att den ska köras med och denna var äckelfin så tyvärr kommer den nog inte luftas så mycket.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar