Kommer preppa på en motor som förhoppningsvis kommer skicka samma cykel förbi 180 och med lite tur 190. Efter att det är gjort så ska samma puffra i min ishoj inför nästa säsong. Förövrigt så var det sådär att köra cykeln, allt fungerade som det ska och en Husa motard är nog enligt gängse norm bland det roligaste som kan framföras, gick att få upp på hjulet efter hundra. Trots det så blev det roligare.
Då det var torrt och fint på vägarna syntes det mig lämpligt att prova den Rickman Kawasaki som byggdes under december månad, det var en rolig historia. Ibland så blir det bra och just denna kändes trots lite slirande koppling och en milslång gas som att den gick riktigt bra, inte bara motorn utan även chassiet. Cykeln blev även riktigt snygg när den kom ut i solen och detta skriver jag inte bara för att den är till salu.
Kan väl säga att 177 km/h inte var en gräns som var svårt att komma förbi.
Fick till och med lust att behålla den, kanske ska göra det bara för att den är så frän.
som en parantes så finns det en Husaberg Supermotard på Blocket till salu som enligt försäljaren inte är buskörd, varför inte då undrar en vän av ordning, vad är det för fel på ägaren, är han (gissar att det är en han) knäpp på något sätt eller, ingen köper en sån hoj för att långpendla till jobbet i Härnösand.
Försökte hitta Husan du skrev om men den måste ha blivit såld fort eftersom den var "finkörd". För övrigt verkar alla husabergare vara behäftade med dåliga mätarvajrar eftersom dom alla är trasiga, enligt annonserna.
SvaraRaderaMina Husor har kabel till mätaren, sitter nog wire på de äldre varianterna.
SvaraRadera