Har lurat ut hur den första eller kanske andra Rudgen som ska byggas ska bli. När den är klar så ska mina barn, min fru, mina få vänner och kanske jycken lägga sig ner och se allmänt avslappnade ut. Sen ska den nybyggda 1935 Competition Ulstern startas av mig med en bestämd kick, varvas lite, sportmössan justeras, i med första växeln, rivstart, tvåan, trean, kanske fyran innan luftfärden kommer som företas över den samlade till synes likgiltiga skaran av folk och eventuellt en hund. Det kommer bli fränt och minnesvärt för alla inblandade.
Blir en bra knarr bra på isen också.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Den ser jag verkligen fram emot!
SvaraRaderaDen här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaFrivillig i raden.
SvaraRaderaSätermannen
Gammaldags Gymkhana träff i Gisslarbo?
SvaraRaderaSten,
Veloclosettemannen
Det roliga är inte flygturen, det är landningen. Medioker framfjädring och obefintlig bak. Jaa, jag vill gärna se detta. Potentialen som isracer är nog större.
SvaraRaderaDet roliga är nog flygturen, landningen kan bli en tråkig historia på fler sätt än ett.
SvaraRaderaDet går nog rätt så bra att landa en Rudge efter en flygtur. Har gjort det några gånger,det gäller att titta rakt fram så följer cykeln med.
SvaraRaderaRunrun.
Då så, då klarar jag mig, undrar om den eventuella jycken gör det, vid landningen alltså.
SvaraRadera