Minns ni att det var en Husaberg med på denna webbens baksida för ett par veckor sedan, svart med dödskallar och hallickdekaler. Den fungerade inte och felet var ej så svårfunnet, kommer nog fixa denna topp då min tro är att ventilerna är för små. Har kört två olika 650 husor den senaste tiden och båda har känts lite ledsna, som om de inte fått tillräckligt med näring på högre varv.
Om det nu ändå ska experimenteras med slikt så är det inte så farligt om det börjas med en trasig topp.
190 km /h är målet.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
På den övre bilden ser man ju direkt att det är mest skador vid tändstiftet. Därav förutsätter jag att champinjonen fallerat
SvaraRaderaDen här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaKanske är Husan svampallergiker?
SvaraRaderaBilden antyder att det är en insugsventil som kollapsat. Överhettad avgas är annars det vanligaste i min värld, ibland med lite hjälp av dålig styrning (trång eller glapp).
SvaraRaderaVore intressant att höra DR Skrot's diagnos!
Sten veloclosettemannen
Min analys är att insugsventilsfjädern har gått av med efterföljande havoc. Om det varit rätt sorts stift i toppen och inte ett från östra orienten så skulle det aldrig hänt.
SvaraRadera