Har som du kanske förstått varit på vift en stund, nästan två veckor i Afrika där familjen Grandell har solat, badat, tittat på Joels skola i Nairobi, åkt på safari, räddat elefanter, druckit pilsner, åkt taxi i Mombasa vilket var mer skrämmande än allt annat som upplevts i trafiken, ridit kamel, ätit get, dansat med Massaier, osv osv.
Nu handlar ju denna webbens baksida inte om sånt så sågs det då något intressant egentligen. Gällande motorcyklar så kördes det i stort sett uteslutande med kinesiska 150cc cyklar med namn som Skygo, Lifan, Tjing och Tjong mm, dalfolket hade älskat Kenya om det vore där, himmelriket för vilken mas som helst, själv så fick jag föga ut av den spaningen.
Bilar fanns någon åttiotals japan, spanade in kanske ett tiotal Peugeot 504 och kanske lika många av dess pickupmodell som är en favorit för mig. Land Rovers kan säkert funnits äldre av med men ingen sån där tätögd variant sågs utan bara de med lysen i skärmarna. Men så en dag så hamnade bilen under i blickfånget, spanad från hissen på hotellet ståndes på en bakgård vid Ngong Road, vet nog var det är men vad tror du.
Annat som spanades in av oss var min favoritpippi, Asgamen.
Trodde dock att det skulle finnas slika Montesor som denna lite överallt men inte en enda hittades, Impalaantiloper fanns det däremot gott om på vissa ställen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Hindustan Ambassador?
SvaraRaderaVeloclosettemannen
Den hade jag aldrig fixat själv, slog upp Hindustan Ambassador och det var en bil.
SvaraRaderaBilen på bilden är mer Imperialistisk, minns att Kenya var koloni fram till ca 1960-94
Behöver förövrigt info om Velocette, ring gärna.
Rover P4, tillverkade även mc.
SvaraRaderaGS Räven