onsdag 24 mars 2010

Esso Gunnarsson


Imorgon torsdag så öppnar vi en fotoutställning på Spinnin´Wheel. Plåtarna är slagna av den gamla räserhjälten Svenne Gunnarsson mer känd som Esso. Ni som inte kan komma imorgon behöver inte vara ledsna då bilderna kommer sitta uppe under flera månader, torsdagar kan de beses fram till hösten.

Bilden visar en bild på er bloggmeister tagen av Esso 1999. Tror att den är från årsracet, "Erik jävla Andersson" och jag körde 2 sekunder snabbare än någon annan i klassen. Vi hade en fight på 10 varv innan han gasade ifrån mig på sista rakan då min inte alltid så trogna 450 fick nog av värmen och tyckte att det räckte. Bästa racet jag nånsin körde trots att jag fick stryk, 10 varv utan misstag allt jag gjorde de tio minuterna var maximalt, startvarvet med springstart var 1.08 resten var 1.01 tider. Idag 10 år senare kan jag inte köra två kurvor utan att missa en. Dagen efter rasade Eriks motor ett halvt varv innan min, Tom Andersson vann.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har lagt in länkning från min sida till din, hoppas att det är OK.
    MVH
    Lasse Lansdowne Camenius,
    Featherbed Meadows,
    www.nortonlasse.se

    SvaraRadera
  2. Välkommen
    Jag tittade på din blogg och imponerades av dina nortonistiska kunskaper.

    SvaraRadera