torsdag 1 juli 2010

Årsrejset

Dum i huvet som jag är så har jag anmält mig till Linköping. Tre klasser för att vara exakt, min taktik de senaste åren har varit att köra fler klasser när jag ändå har anmält mig. Fördelen är att man får köra 200% mer på bana och då borde bli snabbare 200% fortare. Annan fördel är att om en hoj pajar så behöver man inte laga den då man ändå får köra vidare i annan klass. Nackdelar finns med, uppenbara som att man blir trött fort, 200 % mer fel att åtgärda, ökad påverkan av växthuseffekten (om man nu tror på den) etc. Den för mig största nackdelen är att det inte blir lätt att ta varje klass på allvar, det blir lite av "det är kul att vara med" mentalitetstrams av det hela. Det viktiga är inte att deltaga, det viktiga är att vinna eller i alla fall försöka vinna. Jag ska försöka vinna någonting i alla fall, har inte vunnit något på länge och det är skönt att känna sig bäst nångång. Om det inte vinns något på Sviesta så ska jag spela TP med ungarna, vuxenvarianten eller kanske armbrytning eller se vem som är längst. Då segrar jag, ungar är bra att ha ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar