lördag 14 augusti 2010

T20


Den hoj jag vann med på Sviesta är inget som jag byggt själv, anledningen till att jag har den var att den var ganska billig fast affären var lite krånglig och en husvagn ingick men även massor med extra delar. Efter att taikonlådan och lite andra delar var sålda så blev den riktigt billig. Förra året innan årsracet byttes gaffel till Zundapp 125 och ett 180mm Fontana införskaffades, då blev lite dyrare igen. Mycket bra väghållning och en motor som går kasst var förra årets lärdom. I år plockades den fram samma torsdag som vi åkte till Sviesta. Vi ställde tändningen samt bytte till originaltoppar med låg kompression och ett par tändstift som inte är placerade enligt de senaste lärdomarna. Gick lite bättre men inte bra, räckte till 4e träningstid trots att bakdäcket var tillverkat år 2000 och ganska slitet. Pratade med T20 experter om hur tändning ska vara inställd och provade det, tappade 3 sekunder per varv. Gick tillbaka till 3mm samt bestyckade om och fick den att varva till 10000 varv. De andra snabba tetjugorna som är snabba varvar 12-13000 men tio känns ok just nu för mig. Då den ska rastas på Karlskoga snart så ska jag ge den en liten uppfräschning så att den funkar lite bättre. Framfälgen ska bytas då den är en VM0 som normalt endast används av 50cc, nu ska en VM2, se bild. Vajrar ska även bytas då de är katastrofalt dåliga. Kanske titta om det finns olja i den också, har nog aldrig gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar