onsdag 19 januari 2011

Triumfbåge


Eftersom världens fränaste trajapuffra är i min ägo så blev min kunskapstörst beträffande detta märke och i synnerhet 500 blockmotorn stor. Egentligen så är det bara just 500-motorn som intresserar. Internet avsöktes och lämplig infokälla hittades snabbt, ett par klick senare så var boken på väg mot Huddinge. Kändes skönt att hitta en bok som bara och endast behandlar racing med tidigare nämnd maskin, så jag inte lär mig något oväsentligt om exempelvis 650.
Snabbt hittades den fräsigaste hojen i boken så en sådan får det bli, se bild direktfotograferad från publikationen. Tvivlar faktiskt på att du vet vad det är för kvalisort, möjligen om du bor i Hindås.

4 kommentarer:

  1. Percy Tait's fabriksmoped?

    http://www.triumphmeriden.org.uk/percy_tait.htm

    SvaraRadera
  2. Näpp, det är inte den hojen som det är länkat till. Det är nära men fel år, just den hojen kallas Exp.no5 men den som jag funderar på är från annat år och har även den ett specifikt namn.

    SvaraRadera
  3. Det var en lika bra gissning som den förra, tror att det är rätt eller gissar du. Då jag vet att du är websökningarnas konung och visste att du skulle ta denna utmaning på största allvar trodde jag att du skulle hitta den snart. Men har du rätt?

    SvaraRadera