måndag 1 juli 2019

Anderstorp 2019

Var och tävlade i Småland i helgen. Körde där senast för kanske fyra år sedan men det verkar inte vara så svårt för mig detta med längre uppehåll. Efter 6-7 varv på tidsträningen körde jag så det räckte till en andra startposition med Vasa, 1,50,80 var tiden.
Med småHondan lyckades jag vurpa i halkhögern på utvarvet, nytt framdäck stjälpte mig i gåfart, ingen tid registrerad.

Race nästan direkt med Vasa efter det, kändes det som då det blev lite brått med att få ihop den lille. Klippte starten och tog en ledning på ca 2-3 sekunder på första varvet och sen försökte jag hålla en vilt jagande TZ750 med en hårdgasande engelsman på avstånd. Den cykeln var och är snabbare än en ISR från Tumba men Vasa är inte så långsam heller. Första delen av rakorna var våra och andra delen och bromsningarna ägde Yamahan med sin lägre vikt och högre toppfart., näst sista varvet var han om efter långrakan men jag tog tillbaka ledningen på gamla startochmål rakan och ökade lite till. Racet var visst oerhört spännande tyckte alla som såg det och Peter Lindén som speaker eldade på så det blev helt olidligt nervpirrande vad det verkade. Själv hade jag inte lika roligt, försökte mest hålla avståndet bakåt och såg bara min antagonist under ett par sekunder vilket räckte för mig att förstå att han troligen inte skulle komma först över mållinjen även om han körde om mig på långrakan på sista varvet. Han gjorde att halvhjärtat försök att komma om i sista vänstern innan mål men blev tvåa.

Trea med en trilskande småHonda som hade en trasig kamkedjesträckare visade det sig, den fick stå dagen efter. Benoit Rondeau vann förövrigt på söndagen i 350, stort grattis till honom.

Vann sen med Vasa igen och åkte hem.
 McLaren hade också ett team på plats
 Frän skåpbil, det är synd att dessa jänkarbussar lider så hårt av lågt tak och högt golv. En skulle annars kunna åka med en slik bara för att vara fräsig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar