onsdag 15 april 2020

Vy från ovan

1986 åkte jag på en sån som den röda och minns att jag nästan med skräck läste om GSX1100R som kom det året. Grymt snabb och totalt livsfarlig var den enligt alla tidningar. Fast jag tror min Gilera var ännu farligare och litereffekten var nog högre. Först hade jag bara fotbroms men efter det att beläggen tog slut lagades frambromsen och så kördes det endast med den. Moppen gjorde 85 km/h när den kollades med Mickes morsas Volvo 264 hack i häl. Undrar hur en 14-15 åring fungerar egentligen, bromsa, verkar onödigt.

3 kommentarer:

  1. 15 årinngs hjärna = outvecklad
    76 årings = avtrubbad

    SvaraRadera
  2. 47 årings hjärna = perfekt, både avtrubbad och outvecklad

    SvaraRadera

  3. bitterpitten har skrivit om hur en hjärna funkar hos en man över 45.
    http://bittterpittten.blogspot.com/2020/04/satt-gubbkant-pa-tillvaron.html

    SvaraRadera