måndag 18 januari 2021

Äntligen

 Det är i stort sett två år sedan det kördes på is sist. Överhuvudtaget har jag endast kört motorcykel en gång sedan september 2019 men i går blev det äntligen lite åkt. Det var en fröjd att få dra fram Husan som jag kollade igenom redan förra veckan, andra kicken efter två års stillo sen var den igång. Temperatur runt nollan och is med dundergrepp, det som saknades var ett tiotal till kombattanter och bra snövallar fast det var det lilla. Nu hoppas jag på mer åkning snart.

Har även handlat mig en ny laptimer som funkade efter att operatören tunades in. Svårt att få på på läsglasögon under körning så menyn kunde klickas igenom.
Köpte en sån här från Genial motor i Italien, Visserligen är jag inte bara dryg utan även snål men att inte lägga ut pengar på en sån här då det ska köras på bana är bara dumt. Notera att jag är så snål att jag inte skaffade TV-telefon förrän i stort sett nu men laptimer har jag haft länge. 

2 kommentarer:

  1. En laptimer har varenda 10-åring på gokartbanorna:

    SvaraRadera
  2. Visst är det så men knappt någon vuxen med knarr har det

    SvaraRadera