måndag 22 februari 2021

Städning

Jag försöker städa upp i verkstan och det bästa sättet kan vara att göra klart gamla projekt. Motorn till Husan började jag bygga för ett par år sedan av lite skrot som fanns tillgängligt. Troligen har det skrivits om detta tidigare. Toppen ovan är en fabriksvässad historia som ska på den storkubikiga bottendelen och det borde ha varit en enkel sak men det fattas lite icke standard reservdelar i fabrikstoppen. De kommer jag beställa från Martin, alltså min svarv Martin sen kanske det kommer ihop. 
Om det är någon som mot förmodan har en topp till en 2001-2003 Husa i gömmorna så hör gärna av dig, behöver vippor och axlar.

Det här är ett idiotprojekt förövrigt men hoppas att det ska bli bra och snabbt, tycker att 65-70 hästar borde gå att uppnå, och det mina vänner är inte illa med tanke på att det är skrot.
 

1 kommentar:

  1. Hör med Johan Rydén. Han borde ha gen 1 Husa-delar kvar.

    SvaraRadera