onsdag 15 september 2021

Veckans Brallis, BéBé


 Absolut en av de bralligaste brallisarna som traskat på denna jord torde Brigitte vara. Har gjort en skön låt om Harley men på något sätt känns Solex mer rätt. 

 Blev erbjuden en slik moppe för ett par veckor sedan men tackade nej då den inte funkade. Berättade för säljaren att jag haft sån förut och inte fattat mig på hur förgasaren var konstruerad, han nickade och sa att han upplevt samma sak. Jag kan lite grann om motorer och han som försökte lura på mig moppen säkert en massa mer än mig. Vi hade båda stött på patrull gällande den franska moppens karburator och dess funktion. Inget för talanglösa mekaniker uppenbarligen. 

2 kommentarer:

  1. Fransoserna tenderar att bygga fordon på samma vis som dom stavar. En smula onödigt.
    Ville visst även skapa ett eget internet som bara skulle va franskspråkigt, "le net".

    SvaraRadera
  2. Har inte domdär en bränslepump också som kan bråka?

    SvaraRadera