Har pillat med Douglas den tredje i dagarna två. Motorn öppnade jag bröstet på och kollade så det såg korrekt ut vilket det gjorde.
Cylindrarna satt endast med två muttrar var men ett kik in i tändstiftshålen avslöjade nya kolvar. Muttrade fast resten av muttrarna. Douglas har mycket egna gängor, konstigare än en normalt konstig engelsk hoj. Fyra muttrar hittades inte men efter uppmätning och gängräkning visade det sig att M8 var väldigt nära och såna har jag.
Har även bytt slangar och ett däck samt meckat onödigt mycket med bakhjulslager och axel. Nu rullar den fint.
Notera röda färgen, bakskärmen och lyktan är guld som innebär 90 plus, röda färgen säger 80 plus, tyvärr så menar ramnummer att det är en vanlig Mk5. De gröna var de allra sista tillverkade och extra rara. Gissar att de plockade ihop vad de hade och fanns det en röd ramdel fick den helt enkelt målas om.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar