Som tur är finns det nya knappar att köpa och Spinnin Wheel försöker hålla lagret fyllt. Förra året såldes minst tio knappar. Lite knepig att byte men går fort om det inte brådskas på och montören är uppmärksam. Annat tips är att sopa golvet innan så de små delar som ramlar ner kan hittas.
Ett fel till fanns, bensinkranen släppte inte igenom soppa, den hade vi en ersättare till, även kranen är japansk.
Nu går den men de engelska SU-förgasarna behöver motioneras lite sen ska den nog gå bra, tur att de inte var Mikuni eller Keihin då hade den inte gått alls.
Sen en sista grej, förra gången jag höll på med denna var det problem med stift som slog igen. Allas vår vän Gunnar skickade lämpliga Champion som nu monterats. De blev helt dyngsura då förgasarna flödade över. Stängde kranen och gned på med startmotorn och efter en stund hostade den igång för att sen börja gå bra. Det är en deal som NGK aldrig skulle gått med på, om de suras ner brukar de vara sura för gott.
Här va de fria sågningar må ja säga👳🏾♂️finns de Inge bra alls o säga?
SvaraRaderanä
SvaraRadera