torsdag 10 augusti 2023

Fyrans växel

 På lördagens race i 350 gick det förvånansvärt bra med småHondan. Väghållning i snabba svängar är usel och motorn känns inte så snabb men hänger nästan med då cykeln är så lätt. Missade starten och var sexa eller sjua ut ur esset men lyckades köra om både här och där och kämpade på. Näst sista varvet tog jag andraplatsen i beslag bara för att förlora den ut på startrakan så det blev en fjärdeplats. Anledningen till detta var att fyrans växel försvann, blev till slut trea då Sämsgård fick soppatorsk. Motorcykeln är nästan okörbar om det inte gasa fullt i sväng så jag vurpade nästan då drivet försvann, ett annat varv studsade nästan hela ekipaget ut ur esset då jag missade med någon meter och inte vred rullen.

Har nu handlat en ny växellåda på ebay och för 1500-2000 kr kommer den hem till mig. 

Pelle körde sönder sin Quaifelåda i Nortonen, det kommer bli lite dyrare att laga. Om du har en femväxlad låda över som inte används kan du kanske sälja den till honom, då blir han säkert glad och du rik.


I Forgotten skulle Bimotan testas men det var mest en massa förgasarproblem så det blev inget tävlat. Men problemen löste sig till slut så nu är det bara att höja nålarna ett snäpp till, montera en styrdämpare och fixa lite smådetaljer så är det en vinnare. Går ruskigt fort, styrdämparen behövs för att hålla framhjulet i riktning efter landningarna då den hjular mest hela tiden då det gasas. Är till salu nu.

Vill även tacka alla som var med i Linköping, först och främst funktionärerna som alltid ska ha beröm. Sen även för det lilla beröm jag fick för mina artiklar i MCV, det värmer. 

Sålde även över fyrtio skruvmejslar trots att de faktiskt är ganska så dyra. Men bra grejor är bra grejor. Ska beställa hem fler nu för de som inte fick några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar