tisdag 5 oktober 2010

Stempler

Har fått en låda med smidesdetaljer, ska sitta i den GS1000 motor som ska husera i P&M ramen. Kommer pumpa upp volymen till 1085cc och ge 10.25 i komp. Dollarn är låg just nu och att handla över där känns ganska ok, strax över 3000kr plus 700 spänn i tull måste anses överkomligt för 4 st kolvar med tillhörande topplockspackning. Min erfarenhet av Wiseco är ringa, företaget är ganska känt och stort och till den positionen kommer man inte med kassa grunkor. JE Pistons som tillverkar de kolvar som jag säljer till CB450 har lite andra ideer för viktbesparing. De är mer bearbetade på insida och sidor, kostar förövrigt mer så man får väl vad man betalar för.
Upplevde lite racing på returresan från gruvan denna kväll. Den Kymco scooter som används för transporter gör lite över hundra blås normalt. Vid Flempen så körde en folkabus om mig och eftersom det var kallt och otäckt så la jag mig i lä bakom den. Motorn sjöng, motvinden försvann, Kymcon accelererade som om änglar puttade på och ny speedtopp registerades på speedometern, nålen var uppe och slickade på 110 km/h. Man får glädja sig åt det lilla.
Kymcon är förövrigt dekaltrimmad eller kanske inte, det är en 150cc men motorn är bytt till en 125cc puffra. Får i ulvakläder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar