onsdag 2 februari 2011

Megafon


Nu får det vara slut med skönhetstävlingarna och liknande fjollerier. Motorcyklar bygger man för att de ska gå fort, om de gör det så är de snygga.
Ska under de närmaste mänader förbereda maskinerna för racing.
Hondan på bilden ska begåvas med en ny halare kåpa som är lättare och har en form som kommer främja toppfarten förhoppningsvis, snygg är den med förövrigt. För att få dit den kåpan som egentligen ska sitta på en G50 så behövs nya pipor. Som du ser så finns det just nu både över och underliggande rör, inom en snar framtid så kommer det bara vara pipor på hög nivå. Megafonerna kommer hydropressas med färdiga böjar så om ni undrar hur det görs så följ med på denna sida senare så ska din undran försvinna. Den nya kåpan kräver denna modifikation tyvärr, har aldrig själv riktigt uppskattat ljuddämpare på hög nivå. Om det inte är en puffra allena eller två på samma sida förstås, typ XR750, det är fränt.
Senare ska även Suzuki T20 racern fixas med motorgenomgång och svingbyte. Tallishojen ska även den få en mindre genomgång samt Pecketten ska färdigställas.
Massor med jobb väntar, blev trött av att bara tänka på det så nu ska jag göra något annat en vecka. Kommer inte skriva nya inlägg på 7-8 dagar men du kommer säkert klara dig ändå.

1 kommentar:

  1. Mindre snack, mera verkstad. Så önskar jag att det de vore hemma också. Enda risken med mindre inlägg är att man måste kontrollera, på plats, själv.

    Detta ökar spring i verkstaden - mindre gjort.

    Eller som lokala uppfinnaren hade skyltat, när man kom in: "Stör ej, arbete pågår" och när man gick ut "Arbetet kan fortsätta!"

    SvaraRadera