måndag 28 februari 2011

Jojobantning

Som tidigare utlovats så ska inte bara hoj lättas utan även kusken. I mitten av januari infördes en diet som ungefär går ut på att inte äta eller dricka kolhydrater alls. Det finns en teori om att det feta på kroppen ska försvinna om inte lättförbränt socker eller stärkelse finns. Då jag inte bara är dryg utan även korkad så svaldes teorin med hull och hår. Hull och hår består för övrigt mest av protein och fett så det är ok att svälja det. Hur har det då gått?
På två veckor försvann ca 2 kg, 10 dagars semester med öl och bröd la snabbt tillbaka dessa pannor på min lekamen. Tre veckor senare så är nu pannorna borta igen och mitt första delmål att se 85 kg kommer förhoppningsvis att uppnås inom 2 veckor. Utöver detta så har konditionen utökats kraftigt med 1-3 simpass i veckan, detta börjades med i höstas och har verkligen gjort en förändring. När Husan rastas på isen så blir passen avsevärt mycket längre än förut, kroppen säger inte stopp efter 4-5 varv.
Sammanfattningsvis går det bra och om jag kan hålla takten som den är så kommer min födelsevikt uppnås julen 2012, då kommer det accellerera ut ur böjarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar