söndag 3 juli 2011

Surt i Sura


Har haft en mindre semester med min familj, började med att tillbringa lördagen i Hallstahammar med efterföljande övernattning på Brukshotellet som varmt kan rekommenderas. Efter en hotellfrukost och en mastig bilresa på ca 15 km så var vi på plats i Surahammar för att försöka fynda på marknaden. Evenemanget som hör ihop med Suradagarna placerat i parkmiljö och vackrare plats att ha en marknad på är svårfunnen. Historiskt sett så har min lycka skrotleteriet varit god i bruksparken men denna gång var det noll i resultat, det har nog aldrig hänt att så lite pengar har spenderats lyckades endast bli av med 100kr trots idogt letande efter artiklar att slösa mina stålar på.


Har förövrigt börjat fundera på att bygga en hoj som ska bli en dräpare bland förkrigarna, tycker det börjar bli dags att gå tillbaka till mitt ursprung. Min tävlingsdebut skedde på en Rudge årsmodell ca 1930, ska se om min far kan hitta en bild som visar framfarten. Har på senare tid börjat samla delar, har nu hittat luft till däcken, motorolja och en gnibba till stiftet, eventuellt ska jag köpa lite bensin nästa vecka, känns som en god start.


Bilden visar en annan gammal grej som jag hittade i min bod förra veckan. Det började med en sån däringa fabricerades 1919 och om man inte är alltför knusslig så kan man utan att överdriva påstå att det blev en hel Audikoncern i slutändan, alla är vi barn i början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar