söndag 28 augusti 2011

Gelleråsen 2011

Har varit och tävlat på Gelleråsen och det har gått sådär. Jag deltog som tidigare nämnts inte på fredagens träningar utan började med att köra tidsträning nummer två i alla klasser.
I 250cc så lyckades jag vara snabbast och fick pole position, Eilert vara någon tiondel efter och resten ett par sekunder. Mitt bakdäck som var ett nytt Dunlop var mer eller mindre utslitet efter träningen. På racet så försökte jag rycka och borrade hårt i fyra varv för att försöka knäcka Eilert, planen var mycket bra uttänkt men Eilert verkade inte förstå min mening utan hängde med. Sen var bakdäcket slut helt och efter ett par långsladdar från min sida så lämnade herr Lundstedt mig i sticket. Jag körde 2 sekunder snabbare än förra året, då räckte 1.24 nu räckte inte 1.22 utan 1.21 hade krävts för att hänga med, blev tvåa till slut.
Idag bromsade jag omkull mig från tredje plats, klantigt men jag ville så gärna komma ifatt.

500cc gick bra på träning men nånting hände när jag skulle ut, tog lång tid innan vi blev utsläppta så puffran överhettades nog. Skar troligtvis i en kamlagring så det blev inget tävlande med den.

Supermono var kul, hade tolfte tid på träningen och följde upp med en sedvanlig usel start men började plocka en efter en, kom i fatt en klunga på fyra och började köra om dem. När jag skulle ta mig förbi de två sista så blev det massa konstiga spårval hos dem och lite kalabalik uppstod. Sen var jag sist i klungan igen, då visade min lilla hoj med minsta motorn i fältet att störst inte alltid går först. Körde om dem på rakan flera varv men tappade i inbromsningarna. Sakta men säkert var jag förbi en efter en, på sista varvet kom jag om den sista på rakan men bromsade försent och fick köra gamla tröskurvan runt vilket ej är bra, missade en tredjeplats där och blev istället sexa. Tror att min snabbaste tid var tredje bästa och endast ett par tiondelar slöare än vinnaren Landgrens. Med vettiga starter, kanske nya däck så skulle nog striden om förstaplatsen kunna blandas i. Däcken är förövrigt samma som jag har kört på hela året och dessa var begagnade redan innan, det var de som satt på när Tallisen levererades.

Enligt Mylaps så lörde två stycken under 1.15 i 500cc idag, det är löjligt snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar