söndag 7 augusti 2011

Succé och ickesuccé på Sviesta

Joel och jag kom iväg till Årsracet på torsdagkväll och ägnade fredagen åt träning. Efter alla tidsträningar så hade jag tredje tid i 250cc andra i 500cc och 12e i Supermono.
250cc lyckades jag få en andraplats på lördagsracet, första gången som jag har lyckats slå Seppo Järvinen och det var bra, Eilert vann med distans emellan. Idag så var det lika men regnigt, tyvärr så var det en liter för lite i tanken så Seppo kom om på sista varvet då min T20 började hacka, blev trea.
I femhundraracet tog Månsson starten med mig tätt efter men tack vare min nya stödlagring av växelaxeln så kunde jag passera på andra varvet men Månsson kontrade tillbaka innan hann slutligen blev passerad för gott på tredje. Helgerud som var träningssnabbast kom om efter ett par varv och petade ner mig till andra plats. Åkte med honom ett varv och kikade på hur han betedde sig innan jag lyckades få en bra plats i hans baksug på rakan och passerade honom. Sen borrades hjälmen ner under kåpglaset och Helgerud fick svårt att hänga med, jag gjorde ett par ganska brutala omkörningar av varvgubbar som han inte hann om förrän efter chikanen så insåg han att det var förlorat. Detta var min första vinst i femhundra på 11 år och den kommer värderas högt. Hondan gick bra och väghållningen är god och förutsägbar, motor känns slö men är säkerligen inte det med tanke på farten.
Racet idag så gick hojen bara på en cylinder, blev elva. Där sket det sig.
Med monon blev jag 10 och nia, fick spö av en femtonårig tjej igår men slog henne idag. Kommer sälja Tallishojen då mina 185cm icke är kompatibla med den, cykeln går riktigt fort och väghållningen är fantastisk men mina ben är ivägen då det ska läggas ner.
Det värmde att se er som hade Nonshinetröjor på er, eller ni som kom och berömde mig för denna blogg, tackar för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar