fredag 23 december 2011

Klappat och oklart


God jul på er, vi har inte glömt jul att skicka julkort till dig som inte fått några utan vi har ej hunnit skicka några alls i år. Paula och jag jobbar för fullt med att bringa någon slags ordning i oredan och det kommer ta ett ett par månader till innan vi är nästan klara. Helt klart tvivlar jag på att vi nånsin får men det har det goda med sig att om ett par år kommer gamla fynd kännas som nya då det återupptäcks.

Bilden är från årsracet, som ni ser så är min prioritering inte på tält och glamoröst depåliv utan mer mot mycket körning. Notera även spridningen på materialförutsättningar. Suzuki 250cc tvåtakt med obefintliga bromsar, låg tyngdpunkt lång hjulbas, 35hkr och ca 110kg. Honda 5oocc, twin, fyrtakt, ok bromsar, normal hjulbas, hög tyngdpunkt, 50 hkr 135kg. Tallis MK2 en cylle, fyrtakt, minimono, superbroms, ultrakort hjulbas, 95 kg, 64 hkr samt slicks. Finns egentligen inga större likheter mellan hojarna förutom att de körs av mig men det stör inte mig speciellt mycket att hoppa emellan dem mer än att när monon ska köras brukar jag vara bra trött. Nästa år får nog Suzukin vila dock då jag känner att den förtjänar mer uppmärksamhet, har inte ens plockat ur stiften under 2011 och det duger inte i längden.

1 kommentar: