tisdag 18 april 2017

CB 1100 Egli

 Tycker inte att Eglis grejor är så snygga om inte just den däringa första modellen som gjordes räknas in men fräna är de i alla fulla fall, och dyra.
 Denna var till salu på Hockenheim för nästan trettio tusen euro och visst var den fin men ändå.
 Vet inte något om hur det är med Eglibeståndet i Sverige, Vincenten som sett många gånger på Årsracens besöksparkering var på Blocket under vintern tror jag så den finns kanske inte kvar längre i riket men vad vet en sån som jag egentligen.
 Campa, fälgarnas fälg, tänk att det nästan blev en fullträff direkt, andra försöket blev en femetta.
Hade det inte varit en Honda hade en kunnat handla kanske.

6 kommentarer:

  1. Provkörde både Egli Honda 850 och Egli Kawa 1000 i början på 80-talet, ha begäret växte då. Historiken är att Friz Egli tävlade på Vincent på 70-talet men blev aldrig Bergrennenmeister då väghållningen inte höll måttet, så han utvecklade centralrörsramen i Vincenten. Han har varit Bergrennenmeister ett antal år med sin Egli Vincent.

    SvaraRadera
  2. Är det aversion mot Honda överlag eller just specifikt mot den motorn? Det är väl inte mycket annat på den hojen som är Honda?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att fräna hårdingar åker Kawa och Suzuki, Honda och framförallt Yamaha är mer för de som doftar Date äpple.
    Undantag finns förståss, exempelvis så åkte Yvonne Z50 i Göta Kanal och hon var hård.

    SvaraRadera
  4. Stefan Merkens tyckte jag körde som en hårding på just en CB1100R. Här, 4.00 in i videon, ställer du (i dagisvästen) till vänster upp bland andra hårdingar. Merkens är han längst fram...

    SvaraRadera
  5. Marquez kör Honda, den kör han hur hårt som helst men jag tycker inte om honom för det.
    Rossi kör Yamaha och han kan väl ingen tycka illa om men Yamaha är lite fröken än då.

    Troligen tycker jag inte om Honda för att jag håller på med skiten hel tiden, Honda har dille på att ändra saker titt som tätt och det är svårt att sälja rätt del samt att kvaliteten på åttiotalarna fram till 1986 är riktigt dålig.

    SvaraRadera
  6. Vincenten du nämner är kvar i Sverige!

    SvaraRadera