torsdag 31 augusti 2017

Guzzi

Likt Dr Alban är Dr John tandläkare men där slutar nog likheterna även om båda har spridit sköna tongångar runt omkring sig. Den röda på bilden ovan fanns på Sviesta under årsracet och är vad jag tror en Daytona 1000 som även kallas Dr John replica, kan även vara något annat då just Guzzi inte är min grej, kardan och sånt där brukar inte attrahera mig. Trots det så är detta en modell som nog skulle funka, har en god vän som inte köpte en sån fast nyare 1100 trots mina råd om köp. Han köpte istället en blek Yamaha av italiensk kopiemodell och det verkar han vara nöjd med, eller inte.
Förlagorna är hårda som Honken, en skulle inte tacka nej till den helröda även om den kanske inte har åttaventilsmotor.
 Notera antal ventiler, den här var snabb på sin tid.
The American way is the right way. Lite skrämmande att jänkaren fick ihop en Guzzi som var så hård då italienarna samtidigt ritade ihop Larion, vem skulle tro det, Italien USA i designtävling 0-1.
Uppgifterna i detta inlägg kan tas med en nypa salt, säkert är att Guzzi har kardan men resten borde nog kollats innan det tas för sanning.

Nu något annat, nya T-skjortor är på G, kommer snart med mer info om utseende och pris, tar sen beställningar. Fundera ut vad du vill ha för storlek och hur många.

3 kommentarer:

  1. När min kollega skulle skaffa fiskespö att ha i båten så var mitt enda råd : inget teleskopspö och ingen multirulle. Gissa vad han köpte...

    Varför kör du inte själv med en dylik sugga om den nu är så frän och bra? :D

    SvaraRadera
  2. Jag kör inte på gata överhuvudtaget, annars så kanske.

    SvaraRadera
  3. Den röda har nog åttaventilsmotor.....

    SvaraRadera