fredag 22 februari 2019

NV36

Satte ut denna på denna stora annonssidan för en vecka sedan, skrev för att väcka eventuella spekulanter att den funkar som veteranendurocykel. Hade ingen speciell tanke med det mer än att locka handlare men nu verkar en ha nappat på betet, en riktig idiot om jag får säga det själv. Han verkar tro att köra i skogen med en 250 från 1954 skulle vara en framtida sysselsättning som inte är vad vi förnuftiga människor förstår är jobbigt och tungt utan fränt och fräsigt med stort leende som påföljd.

Cykeln är konstigt nog besiktad och klar för gott så ombyggnation är inget problem, startad är den också men det blir ju en massa jobb ändå innan allt funkar och Västmanland runt kan startas i. Sen kommer den säkert gå sönder hela tiden då alla vet att gamla militärjawor aldrig funkade och denna är ju ännu äldre med en DKW-puffra i och vem har ens hört talat om att ett sånt märke fanns och i så fall vem har hört att tyska grejor är bra. Att sen samma fabrik som gjorde Crescentcyklar har pillat ihop ramverket kan inte innebära något annat än bristande kvalitet.

Nåväl den sista idioten är inte född ännu och den lättlurade som nämnts sitter själv och skriver, börjar bli sugen.

2 kommentarer:

  1. Det där var den första tunga hoj som jag körde tror det var 1970,var en skrot i Bålsta som sålde ut militär hojar för 350kr.
    Tidigare sålde dom Monark/Albin för 100kr men då var man för ung typ 10 år.
    #55

    SvaraRadera
  2. Det där var den första tunga hoj som jag körde tror det var 1970,var en skrot i Bålsta som sålde ut militär hojar för 350kr.
    Tidigare sålde dom Monark/Albin för 100kr men då var man för ung typ 10 år.
    #55

    SvaraRadera