söndag 2 februari 2020

Stellas maskin

 Jag vet inte om det har nämnts men min äldsta dotter fick en Yamaha YZ125 från 1980 av sin far i julklapp. Den ska renoveras och tjänas pengar på är det tänkt från min och Stellas sida.
 Hon har plockat isär och donat en tid men set tog stopp så idag har vi jobbat lite ihop. Tänkte att det skulle vara uppfriskande att hon skulle se resultat så vi börjar längst fram.

Gaffelbenen har vi ännu inte lurat ut hur originalfinishen ska fås till så kronorna blev klara först. Hon var tålmodig och putsade skruv och mutter, lackade i en färg som känns korrekt och allt gick bra. Men hon kunde inte förstå hur någon kan tycka något sånt här arbete är roligt. Trodde i min enfald att slutresultatet skulle få henne att fatta men icke. Jag själv blev dock glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar