fredag 1 maj 2020

Autolite

Har ett hemligt vapen då Husqvarnorna ska startas och testas. Det sitter oftast kinesstift i dessa från början och som alla vet funkar de inte, har de blivit sura en gång så var det egentligen två gånger, både första och sista gången.
Som tur är har jag en massa stift från vad jag tror Husqvarnas motorlab, det finns riktiga grejor där i en låda, och NGK.

 Bosch Silber används till mina egna grejor, likaså Champion. KVAS och Autolite till annat. De sistnämnda är så hemliga att jag inte ens har hittat dessa efter en rejäl stunds letande på internet. Vet alltså inget om dem men bra verkar de vara, allt startar med dessa i, har nu endast fyra kvar men fler Qvarnor. Hur ska det gå. kanske får skruva ur dem ur toppen och dra dit ett nytt B8ES och käckt säga att jag har satt i ett nytt stift vid leverans. Fast det är inte vägen till nöjda kunder.
Autolite AGMC1 heter de om du har någon info att ge.

2 kommentarer:

  1. https://www.motorcycleid.com/autolite/copper-resistor-spark-plug-mpn-425.html?singleid=1268571039
    /Hasse

    SvaraRadera
  2. Autolite är inte svårt att hitta, det just denna beteckning som jag inte hittat

    SvaraRadera