tisdag 3 november 2020

Uppstart


 Byggde ju ihop en Z1 motor förra månaden som hamnade i Bimotan. Sen tog det stopp men häromkvällen hällde jag olja och bensin i den, monterade till ett gnistverk och satte igång med startning. Det var inte någon enkel historia då den er helt ny i kolvar och cyllar, gick lite trögt men en timme senare var den igång. Lät helt ok men flödar över på en förgasare och om du är minnesgod vet du att det är en trist historia att mecka fuggar på denna hoj. Men nu vet jag att den går.

Är ganska säker på att den som kör denna i Forgotten har stora chanser att undvika att bli tvåa.

4 kommentarer:

  1. Tror du jag ljuger om att den går, varför skulle jag behöva bevisa det.

    SvaraRadera
  2. Brukar du ljuga? Har du en dålig dag?

    Jag ville bara höra hur den låter, du behöver absolut inte bevisa något alls så glöm det.

    SvaraRadera
  3. Ok, den lät väl ok, lyssnade mest efter mekaskt skrammel. kanske ska låta den gå lite mer innan ljudfiler kan göras. fast det brukar låta trötta, mycket vevaxel som trögar ner allt, nästan femton kilo bara på den.

    SvaraRadera