onsdag 2 juni 2021

Listig som en hund

Blir mer och mer övertygad om att Casey är smartast i vår familj, hon har klart för sig vad som gäller i livet. Äta, sova, hitta värme, hitta någon som kliar på magen, vara nära. 
En annan som inte är lika klipsk har travat upp en vedhög till, så nu finns det ett par.  
Bra grej det att fläska av sig med ved, allt är jobbigt, ta ner trädet som i detta fall var en ask, bära allt till huggkubben, klyva med yxa, trava, titta när det faller, trava igen, titta när det faller igen, trava på nytt sätt, klart. Nu kanske det blir en tredje rotunda, om jag inte gör som jycken och chillar istället.

Hittade idag ett annat gäng som vet vad de vill och är nöjda med det. Efter att ha lagt ett ägg var på morgonen så vilas det i skuggan i väntan på kvällen. 

5 kommentarer:

  1. Nänns du ta något av veden du travat så fint?

    SvaraRadera
  2. Vi som ständigt är i behov av reservdelar är tacksamma för att du inte är lika klipsk som Casey eller hönorna!

    SvaraRadera
  3. Nu har de fått för sog att man ska ku na avkoda så en makapär ska översätta hundspråk till människosnack. Jag skulle inte vilja veta vad min hund säger om mig eller till mig.
    Lite elakt förra inlägget kan tyckas.
    Köpte du Bakkern Thomas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut inte meningen att vara elak utan skrivet med ironi! Det hoppas jag Thomas förstod.

      Radera
  4. Jag skrev ju själv att jycken och hönsen var smartast, råder ingen tvekan om det.

    SvaraRadera