tisdag 10 maj 2022

Bra kunder, inte så bra kunder

 Våra kunder är bra i stort sett alltid men det finns undantag. Förra veckan sålde vi ett par sidokåpor till en GSX750ES som båda var hela med alla fästpluppar kvar. Det finns säkert uppåt trettio såna kåpor i våra lådor men det fanns endast dessa som var helt hela. Affären gjordes upp och allt var bra men betalning kom aldrig. Vi har i stort sett slutat med annan betalning då alla helt enkelt inte tycker att det behöver betalas bara för att det fanns en faktura med i försändelsen. Frågade försiktigt om han missat detta varav detta svar kom. 

"Så om jag skickar en förskotts betalning till er dig . Och inte får varan. Ska jag då åka till Kolsva och bränna ner hela stan?!"

Då jag inte ville ansvara för staden Kolsvas uppbränning avslutades affären med att jag skickade honom till en annan skrot och önskade honom lycka till. Sen kom det fler mail om vår uselhet som affärsmän men han har inte fått nya svar.


Sen idag motsatsen från en kund som var så nöjd att han skickade en extraslant efter att han fått paketet med denna motivering.

"Swishade 100kr extra - ni kan väl köpa in fikabröd el nått? Tack än en gång! Ni räddade sommaren!! 

Mvh/XXXXX"

XXXXX är mycket välkommen tillbaka, tack för bullen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar