söndag 8 maj 2022

Det går bra nu

 

Fick en tvåa på en frambroms som tog lite sämre än den andra då drömbilen besiktades. bra väder idag så jag tog mig an det tråkiga jobbet. Hade städat bort protokollet och kan ju inte höger och vänster så jag chansade på en sidan i jakt på fel. Och inte nog med att bromsoket lossnade fint felet hittades, chansade på rätt sida.

En av glidpinnarna hade sluta glida, tvärstopp. rostlösning hälldes på.
Svarvade om en spindelleds avdragare som efter lite filande passade hur bra som helst
Efter bara lite övertalning lossade den så fint. Glidpinnen snyggades till.
Brotschade sen ur det rostiga hålet och bara för att det var en sån dag var den ställbara manicken inställd på rätt mått. Sörjde upp allt och plockade ihop. Så här bra har det aldrig gått för mig sen jag skrev alla rätt på ett SO-prov i nian. 

Betänk att på en till två timmar fixades ett problem som Opel eller annan valfri auktoriserad verkstad hade tagit ut ett femsiffrigt belopp på då de garanterat skulle bytt båda oken plus ett par tusen i timmen.  





1 kommentar: