tisdag 16 augusti 2022

57-Årsracet

 

Valde till slut att ända ställa upp då jag helt enkelt inte ville vika ner mig. Tanken var att köra ed Pecketten men den behagade inte att starta och då hade jag jobbat mycket med den i ett par dagar innan. Fick plocka fram Vasa som egentligen har pensionerats. Anmälde mig kvällen innan och körde för första gången på ett år på bana i fredags. Gick sådär, helt kass egentligen. När racet väl kördes hade jag haft strax över en halvtimmes körning på bana. fast det gick ändå som det skulle vilket var båda glädjande och förvånande. På söndagen gick det sämre, klarade inte av Lindén då.

Annars var det otroligt bra väder och massor med människor som vill snacka med mig. Hann inte med alla och en del fick vänta till senare med sina spörsmål. Gissar och hoppas att alla förstår det är helt egoistiskt från min sida, racingen går före snacket. När den är över på kvällen kommer mitt vanliga trevliga jag tillbaka igen...

Vill ändå tacka alla som var där, publik, funktionärer, deltagare och framförallt och särskilt de som köpte tröjor av mig, det värmer.

2 kommentarer: