fredag 19 augusti 2022

DKW Hummel Sport

 En sån här har det funnits på denna webbens avkrok tidigare. Den såldes 2018 och då hände en sak som jag återberättat många gånger men inte här..

Den förra var i ungefär samma skicka som denna fast fungerande och med båda gallrena runt motorn här finns endast ett kvar. Annons sattes ut och det ringde en som hade massor att berätta om modellen samt ville pruta, helt klart intresserad men inte beredd att betala det pris jag satt. Samtalet avslutades, telefonen ringde igen och moppen såldes direkt utan prut eller diskussion.

Dagen efter ringer den första prutaren och frågar var annonsen tog vägen, berättar att den såldes någon minut efter han lagt på, att det var en som ville ha en Hummel Sport. Då säger han det, att han har letat i femton år efter en Sport och detta var den första han ens sett till salu, han hade kunnat ge 5000 kr mer för den än jag begärde fast han ville ändå pruta. Nu får han chansen snart igen, fyra år senare, undrar om han kommer pruta igen. Poängen i denna historia är att ibland kan det vara dumt att pruta, jag gör det av princip nästan alltid men om jag själv tycker priset är bra och varan är den som behövs så betalas det som begärs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar