torsdag 15 september 2011

Tyskland

Har fått fint främmande från Lappland. Carl-Axel Prins min nästankollega i motorcykelskrotbranschen ska ledsaga mig till Tyskland där vi ska fynda motorcykeldelar till vrakpriser. Räknar inte med att hitta några fräsiga racerbitar utan mera basråvaror som regulatorer, startmotorer, cedeier och förgasarbryggor till halvtrista japaneser eller som de av de riktigt fräna kallas, riskokare. Monarkist är jag ej men crossskrotaren Prins är ok trots sin ovana att aldrig förstå när det är dags att hälla käften ihop.

1 kommentar:

  1. Månne det är något med min läsförståelse? De där tre sista orden ger mig lite huvudbry ang. tolkningen.

    * Att hålla käften (käften ihop)?
    * Att inte hälla in (dricka) för mycket?
    * Att ni tillsammans (ihop) inte skall prata, för mycket vid visst tillfälle?

    Å andra sidan, du har ju inget problem att säga vad du tycker, även om det nu är till en prins.

    SvaraRadera