onsdag 23 november 2011

1998, då var man rask

Sviesta årsracet 1998 är bilden ifrån. Snabb och vältränad på den tiden, körde Aprilia i SM och debutant och fuskade med classic då det fanns möjlighet. Veckan innan bröt jag nyckelbenet på Gelleråsen och hade lite problem med springstarten som alla race började med på den tiden, när Hyndan väl hade startat var det inga problem. Vann på lördagen och på söndagen sa motorn upp sig i ledning på sista varvet. Om jag minns behövdes det inte köras så fort detta år, under 1.03 per varv så var det klart, året efter körde jag alla varv utan startvarvet på 1.01 tider och kom tvåa. I år lyckades jag köra låga 1.06 med Drixtonen, chikanen på rakan ska ta ca 5 sekunder extra och i så fall så gick det med samma raska takt som då. Skillnaden är att Hondan på bilden inte är i närheten så potent som den som jag har idag. Då var jag vass chaufför på medioker motorcykel, idag är det vice versa. Insugskammen är som alla kan se densamma som användes både 98 och 11.

3 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg den hojen,tror att jag har en filmsnutt på den.
    Lennart i Vittinge

    SvaraRadera
  2. Fick du pappersbilderna jag skickade till firmaadressen? 2 bilder från depån på Åsen, en av dom tror jag var från -98 då du klotade ordentligt.

    Mats Larsson

    SvaraRadera
  3. En sak till Thomas, det där med något klet att täta mellan cylinder och expansionspipor som du nämnde, vad för sorts klet som klarar värmen?? Det glappar nämligen en del mellan gängorna och rören på min T250 och vill inte att det "fiser" för mycket.

    Mats igen :)

    SvaraRadera