måndag 13 juli 2015

Lawson

 Minns du att det har skrivits om Kawasaki Z1000R på denna webbens avigsida, hade en sån som Lasse bytte till sig mot en vanlig Z1000J. Kan ses som ett dåligt byte för mig men en Z1000R är lite svårare att skrota än en 1000J så Lasse fick det han ville ha och jag ville visserligen även jag ha den men ibland så är det bra att förstå att en krockad skrotbar, ramsne standardkawa är mer värd då den kan slaktas utan problem.
Lasse har hursomhelst kommit en bit på väg med knarren och se hur grönt och fint det blev.
 Nu lite mer godbitar från skjulet i Ulster, nedan en tidig Aermacchi Ala Verde, ca 1960. Sätermannen tycker nog Solexen är fränare men det är bara så, han bor i Säter.
 Bultaco TSS 250 fanns också på plats.
Angående detta skjul så finns det ett stort fint hus för de fina knarrarna bredvid, fundera lite på vad som kan finnas i det om det som visats hittills finns på fuldelen.

5 kommentarer:

  1. Ska det vara dubbla ankstjärtar på R-modellen?

    SvaraRadera
  2. En i reserv om jag slår runt när jag vrider på rullen och trimmmotor vaknar

    SvaraRadera
  3. I vote Bultaco! Solex är visserligen fränt, framhjulsdrift är förkastligt på bilar, men fränt på hojar. En egen TSS står dock högre på vill ha listan, cykeln som förde mig in i classic svängen OCH ballaste loggan hittills!

    SvaraRadera