tisdag 16 maj 2017

Prässebo


Med ca fyrtio postlådor (78 bofasta) får antagligen den lilla västgötska byn det att funka trots att de sålt sin gamla postiljoncykel till Sätermannen.
 Som tidigare nämnts är ju en nackdel med mitt jobb att det kan fyndas från den stora auktionsidan både här och där i vårt land. En fördel med mitt jobb är att fynd från den stora auktionssidan kan hämtas både här och där i vårt land!
 Ett spontanköp med nån tanke om en påhängare har nog övergått i en tanke att hålla den intakt. Vågen med genuin patina verkar inte vilja ebba ut, och mycket mer patina än så här uppnår man inte i rappet... Dessutom är det en intressant utmaning att få det som måste servas för funktion att ändå se orört ut. Vi får väl se vad det blir, om nått.
 Redan har mitt senaste förvärv till min glädje väckt stor glädje hos mina medmänniskor, mötte på en parkering två damer som ääälskade den charmiga gamla cykeln!

 Ödmjukt

1 kommentar:

  1. Ser ut som en rostig militärcyel med en eftermonterad ställning frampå? Kanske samma tillverkare?

    SvaraRadera