måndag 5 augusti 2019

54-Årsracet

 Det blev inte så att jag var så närvarande i år men lite han jag köra men den sociala biten som brukar höra till blev det inte mycket av.
 Med Ackes fina konstruktion, ISR racern Regalskeppet Vasa tog vi 2 stycken segar. I torrföre på lördagen var det enkelt, körde lugnt och säkert. I vätan på söndagen kördes det också försiktigt men över hundra hästar och 190 kilo med vanliga däck i regn gör det inte enkelt. Blev omkörd och la mig bakom och funderade på hur det skulle göras då problemet löste sig. Stackars Erik Joner bromsade omkull sen tittade jag bakåt och där var det tomt. Vann med ett par sekunders marginal, gasade på rakorna och tog det lugnt i bromsningar och kurvor.
Med småHondan gick det fort men strular för mycket, kopplingsslir på lördagen men kom tvåa, körde en hög sexa och den varvtiden var det som gladde mig mest under hela helgen. Söndagen bröt jag från andra plats efter ett gashäng i esset. Valde att inte fortsätta.
 Fränaste hojen var Sjöströms ISR-bestyckade RGB, se på bilderna så förstår du.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar