fredag 23 augusti 2019

Kolvringar

 Började häromkvällen att plocka med moppepuffran. en kolvring var av men annars frisk i cylinder och lager. kopplingen var däremot rostskadad men det fixar sig nog.
 Så om du vet var jag finner eller har ett par Gilera 38,4mm kolvringar av L-modell så berätta gärna det. Jag hittar inget på mina sökningar.
Testade även att provmontera en annan cylle som jag handlade för något år sedan, passade nästan direkt, kommer få modda lite på en kylfläns. Med denna på och en koppling som klarar av effekten i motorn så är nog ärliga 100 kilometer i timmen möjligt, en annan dag kanske.

2 kommentarer:

  1. Kanske här https://www.dlastore.com/e_store/l-shaped-piston-ring-38-4-x-2-mm-1-512-x-0-079-in-for-scooters-motorbikes.html

    SvaraRadera
  2. Nu har jag beställt ringar, hoppas att det blir rätt.

    SvaraRadera